Ofirr Ron

אופיר רון: חושש מהפנסיה? קופת גמל להשקעה היא הפתרון עבורך

קופות הגמל להשקעה הן מהמוצרים הצומחים בשוק ההון בשנים האחרונות. הן הושקו לפני כארבע שנים וכבר צברו נכסים בהיקף של כ־16 מיליארד שקל, למרות מגבלת תקרת ההשקעה של 72 אלף שקל בשנה לחוסך. גם משבר הקורונה לא פגע כמעט בזרימת הכספים לאפיק זה.

לאחרונה קיבלו קופות אלה תמריץ נוסף, כאשר אושרו סוף סוף התקנות לניוד כספים ביניהן, ללא תשלום מס במעבר – דבר שצפוי להגביר את התחרות בתחום. מהדירוג המתפרסם לראשונה עולה כי קופת הגמל להשקעה במסלול כללי, המובילה בתשואות ב־36 החודשים האחרונים, נכון לסוף ספטמבר, היא של בית ההשקעות אלטשולר שחם – עם 15.1%, נתון בהחלט מרשים בעיקר כשמדובר על מסלול סולידי יחסית. מתוך 16 מיליארד השקלים, המנוהלים נכון לסוף ספטמבר בקופות הגמל להשקעה, 9.1 מיליארד שקל הם במסלולים כלליים, שנחשבים סולידיים.
ואיך זה רלוונטי לנו?
 
קופת הגמל להשקעה לצד היותה כלי חסכון מעולה לטווח בינוני וארוך מעצם היותה נזילה בכל עת, הרי שלאור הפטור המלא ממס שהיא מעניקה לחוסך שיחליט לקחת אותה כקיצבה חודשית החל מגיל 60 היא בהחלט יכולה לשמש מוצר משלים לתכנון הפנסיוני ארוך הטווח, ויכולה להוות חלק מהקצבה לגיל פרישה.

עניין זה הוא מהותי למרבית אזרחי ישראל, שמגיעים לגיל פרישה ומגלים שהקצבה החודשית אינה מספיקה כדי לקיים את אורח החיים שאליו התרגלו.
 חשוב מאוד לדעת את הנתונים ולהיערך כבר היום לעתידנו. ובנוסף מומלץ לשקול מסלולים סולידיים פחות במיוחד למי שמתכנן לטווח ארוך כדי למקסם משמעותית את פוטנציאל הרווח.
Ofir Ron
מעוניינים בפרטים נוספים והתייעצות? צרו קשר עוד היום עם משרד 'אופיר רון סוכנות לביטוח' ואנו נסייע לכם למצוא את קופת הגמל להשקעה, המתאימה ביותר עבורכם. למידע נוסף על קופת גמל להשקעה לחצו כאן.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: