ביטוח בריאות לילדים - אופיר רון

ביטוח בריאות לילדים – מותרות או חובה?

הורים דואגים לבריאות ילדיהם בכל שלב בחיים. אנחנו שומרים על ילדינו כשהם קטנים, משגיחים שלא יפצעו, חוששים כשהם עוברים את הכביש, והדאגה להם נמשכת גם כשהילדים גדלים. ילדינו זכאים לסל שרותי בריאות בסיסי הקבוע בחוק במסגרת קופות החולים לרבות שרותי השב"ן כמו כללית מושלם ופלטינום, מכבי זהב ומכבי שלי, מאוחדת עדיף ומאוחדת שיא ולאומית כסף וזהב.

שרותי שב"ן אלה כוללים בעיקר כיסויים לדברים שוטפים ולא יקרים כמו מדרסים, משקפיים וטיפולי שיניים. כיוון שסל שרותים זה הוא טוב, אך רחוק ממושלם, הורים רבים דואגים לרכוש לילדיהם ביטוח בריאות מקיף הכולל כיסוי לעניינים  בריאותיים חשובים מאד, כמו ניתוחים פרטיים בארץ ובחו"ל, תרופות שלא בסל הבריאות, השתלות, טיפולים מיוחדים בחו"ל ועוד.

לא אחת אני נתקל בשאלות של לקוחות על הצורך בביטוח בריאות פרטי לילדים. במאמר זה אשתף בשאלות הנפוצות ואציע תשובות לכל אחת מהן.

יש לי ביטוח בקופת חולים אז למה צריך עוד ביטוח?

תשובה: במסגרת חוק בריאות ממלכתי אכן כל ילד זכאי לביטוח בריאות בסיסי בקופת החולים ובמסגרת זו זכאי לקבל טיפול רפואי,
בדיקות מעבדה, טיפולי התפתחות הילד ותרופות הכלולות בסל הבריאות. הבעיה היא שסל הבריאות נועד לתת מענה לכלל האוכלוסיה, ולכן אין לו יכולת לאפשר רפואה פרטית ובעיקר הוא אינו מאפשר גישה הולמת לטכנולוגיות ותרופות מתקדמות בארץ ובעיקר בעולם, שזו בעצם רפואת העתיד שלנו.

בנוסף לחלק מהטיפולים והבדיקות, נדרשת המתנה ארוכה- דבר שפוגע ביעילות הטיפול ופוגע בינתיים  באיכות החיים של הילד ומשפחתו.
אפילו במקרים פשוטים, כמו למשל ניתוח הסרת שקדים לילד, תור באמצעות הביטוח המורחב ביותר  של  קופת חולים עלול להיקבע חודשים קדימה, ולעומת זאת ייקבע כנראה תוך כמה ימים במסגרת פרטית, דבר שיחסוך סבל רב לילד ולהורה.

מה כולל ביטוח בריאות פרטי?

תשובה: ביטוח בריאות פרטי מגוון וכולל ניתוחים פרטיים וטיפולים מחליפי ניתוח בארץ ,תרופות שלא בסל הבריאות, טכנולוגיות מתקדמות ברפואה, כיסויי חו"ל מתקדמים ביותר לניתוחים, השתלות וטיפולים מיוחדים, כיסויי אבחון וייעוץ עם הרופאים הטובים ביותר, כיסויי התפתחות הילד ופיזיותרפיה.

לרבות אבחון מהיר שבמקרים רבים מקל מאוד כשמתגלה עניין רפואי, וכן פיצוי כספי גבוה במקרה של מחלה קשה, שגם הוא מסייע למשפחה כשהיא נדרשת להתגייס לטיפול מלא בילד החולה.

אופיר רון - ביטוח בריאות לילדים
מאיזה גיל מומלץ לבטח ילדים?

תשובה: מומלץ לבטח את ילדינו ממש מרגע היוולדם, גם כי ילד חשוף לסכנה בריאותית בכל גיל, וגם כי לעתים ילד עלול לפתח בעיה בריאותית בחודשים הראשונים שלאחר הלידה, ואז עלול להיות מאוחר מדי להתקבל לביטוח או שתהיה הרעה בתנאים.

יש לי את הכיסוי המורחב ביותר של קופת חולים, ואני מאד מרוצה משרותי הקופה עד כה.למה לי לרכוש את הביטוח?

תשובה: קופות החולים במסגרת הכיסוי המורחב נותנות כיסוי לדברים שוטפים וזולים, בד"כ עם השתתפויות עצמיות ולעיתים ללא אפשרות לבחירת נותן השרות (כמו מנתח, מטפל וכו'). לצערנו בכל הקשור לתרופות שלא בסל הבריאות וטיפולים בטכנולוגיות מתקדמות בארץ ובעולם, הכיסוי רחוק מלספק ויעידו על כך תמונות עצובות של ילדים בכלי התקשורת וברשתות החברתיות שזקוקים לתרופה או ניתוח וזקוקים לתרומות של מאות אלפים ואף מליוני שקלים.

האם אני חייב לרכוש את כל הכיסויים או שאני יכול לרכוש רק כיסויים מצילי חיים?

תשובה: היום ניתן לרכוש כמעט כל כיסוי בנפרד, ולכן אפשר לבחור באופן מדוייק את הכיסויים שאני מעוניין בהם עבור ילדיי.

יש לי ארבעה ילדים ועלות ביטוח פרטי יקרה לי מאוד. אוכל לעמוד בעלות הביטוח?

תשובה: ביטוח בריאות לילדים אינו יקר, וניתן לרכוש ביטוח טוב מאד בעלות של 35-45 ש"ח לילד ולהרחיב במידת הצורך ולפי היכולת של כל אחד. השאלה לדעתי היא לא אם אני יכול לרכוש ביטוח בריאות לילד שלי, אלא איזה ביטוח כדאי ומתאים שארכוש לילד שלי, ובעניין הזה סוכן ביטוח מקצועי יכול למצוא פתרון הולם לכל משפחה ולכל ילד.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: