ביטוח חיים, נכות וחיסכון לגיל פרישה

ביטוח חיים וחיסכון לפנסיה הם ההשקעה החשובה ביותר שאדם עושה במהלך חייו, מתוך מחשבה על יום הפרישה לפנסיה. שאל את עצמך: האם יש לך חיסכון פנסיוני והאם אתה מעודכן לגבי מצב חסכונותיך? האם אתה זוכר לעדכן את המוטבים בפוליסת ביטוח החיים? האם אתה שוקל לרכוש ביטוח חיים?

חשוב לדעת: החל משנת 2008 קיים חוק המחייב כל מעסיק להפריש בגין עובדו לביטוח פנסיוני.

כמו כן, החל משנת 2017 נכנס לתוקף חוק המחייב גם עצמאים להפריש לביטוח פנסיוני.

ככל שמתחילים לחסוך בגיל צעיר יותר, ההשקעה החודשית קטנה יותר והסכום הנצבר לטווח ארוך גבוה יותר. לאורך השנים מומלץ לעדכן את הפוליסות בהתאם לצורך הביטוחי: נישואים, לידת ילדים, התקדמות בעבודה, החלפת מקום עבודה ועוד.

מדינת ישראל מעודדת לחסוך לגיל פרישה. בקרב שכירים, מופרשים תשלומים על ידי המעסיק והעובד לקופה שבה נחסך הכסף עד יציאת העובד/ת לפנסיה. עצמאים נהנים מהטבות מס משמעותיות בעת ההפקדה לביטוח. חיסכון בתוכנית פנסיונית כגון ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, הינו נדבך כלכלי בסיסי בחיי כל אדם הפורש מעבודה.

יתרונות מנקודת מבטו של העובד:

  • חסכון לגיל פרישה.
  • הקניית ביטוח חיים במקרה של פטירה בטרם עת.
  • כיסוי למקרה של אובדן כושר עבודה.
  • העובד מקבל זיכוי (הנחת מס) על חלקו בהפרשות.

יתרונות מנקודת מבטו של המעביד:

  • מענה הולם ליצירת קרן לכספי הפיצויים והתגמולים.
  • הפרשות המעביד מוכרות במלואן לצרכי מס.
  • הסדרת חוב לוותק פיצויים לצרכי מס.
  • שחרור המעביד מבחינה מוסרית במקרה אסון לעובד.

לפניך מידע על אפיקי חיסכון פנסיוני לשכירים ועצמאים:

ביטוח מנהלים ותוכניות ביטוח לעצמאים

בביטוח קיים אלמנט החיסכון לגיל פרישה, ביטוח חיים למקרה מוות וביטוח למקרה של אובדן כושר עבודה. היתרון הראשי בעריכת ביטוח המנהלים הוא שהעובד מקבל פוליסה, שהינה חוזה שאמור להגן על הלקוח מפני שינויים לרעה בעתיד מצד חברת הביטוח, ומאפשר לו לבחור באופן מדויק את המוטבים במקרה פטירה.

קרן פנסיה מקיפה:

קרן פנסיה משלבת כיסוי לגיל פרישה לצד כיסוי לנכות ושאירים. קרן פנסיה היא תקנון המבוסס על ביטוח הדדי ולכן יתרונו עלויות זולות לביטוח ודמי ניהול נמוכים יותר, אך הלקוח יאלץ לשלם מכספו במקרה של חוסר איזון אקטוארי של הקרן, או חישוב לא נכון של העלויות לביטוח כפי שקורה מעת לעת.

ביטוח ריסק:

ביטוח ריסק עיקרי הינו ביטוח חיים למקרה של מוות. במקרה של מוות נותרים בני המשפחה עם כאב עצום שאליו מתווסף התמודדות עם קושי כלכלי. ביטוח חיים נועד להבטיח שאם חלילה המבוטח ילך לעולמו, המשפחה תהה זכאית לסכום כסף שהוגדר מראש שיקל על כלכלת המשפחה. ישנם מספר ביטוחי חיים למקרה מוות. כמו כן ניתן לרכוש ביטוח ריסק למטרות נוספות כמו ביטוח ריסק משכנתא וביטוח ריסק למחלה קשה.

אובדן כושר עבודה ונכות:

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להבטיח לך הכנסה חודשית קבועה למקרה שבעקבות אירוע מתאונה או מחלה, אינך יכול לעבוד. מדובר במקרה בעייתי במיוחד בו הלקוח חי וזקוק לעתים להכנסה גדולה מהרגיל ולכן היעדר עבודה במקרה כזה מוגדר כאסון כלכלי למשפחה. הפיצוי החודשי המרבי המשולם במקרה של אובדן כושר עבודה יהיה 75% מהכנסתך (ברוטו). תשלומי ביטוח אובדן כושר עבודה משולמים כל עוד המבוטח אינו יכול לחזור לעבודתו או עד גיל פרישה. בד"כ הביטוח יכלול גם את תשלום הפרמיה העתידי בגין השנים שהלקוח לא עבד.

מחירון תכנון פרישה:

1. תכנון פרישה פשוט – 3,850 ש"ח

2. תכנון פרישה בינוני – 7,700 ש"ח
 
3. תכנון פרישה מורכב – 11,550 ש"ח
 
*המחיר לא כולל קיבוע זכויות במס הכנסה אם צריך

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: