ביטוח חיים - אופיר רון

ביטוח חיים- מה זה ולמה אני צריך אותו?

החיים הם דבר לא צפוי ולא ניתן לדעת מה ילד יום, ומשבר הקורונה חידד זאת. לפעמים קשה לחשוב על זה ולכן אנחנו נוטים לדחות דבר שהוא כל כך חיוני – ביטוח חיים, אך במוקדם או במאוחר, לרוב האנשים נופל האסימון והם רוכשים פוליסת ביטוח חיים על מנת לוודא שהמשפחה שלהם תוכל להמשיך ולשמר את רמת החיים שלהם גם במקרה של מוות חלילה.

מהו ביטוח חיים ולמה הוא מיועד?

ביטוח חיים נועד לדאוג לכך שהמשפחה של בעל הפוליסה תוכל להמשיך לחיות ברווחה וברמת חיים דומה לזו שהייתה לפני שבעל הפוליסה נפטר. כדי להבטיח את ביטחונה הכלכלי של המשפחה, מומלץ לרכוש ביטוח חיים פרטי (ריסק).

רצוי מאד לבטח את שני בני הזוג גם לצורך ההגנה הביטוחית אך גם כדי להנות מההטבות ומההנחות הניתנות בעת רכישה זוגית.

 למרות שעשוי להיות לנו ביטוח חיים במסגרת ביטוח משכנתא או ביטוח פנסיוני למשל, אלו אינם מהווים תחליף לפוליסה פרטית, היות שבביטוח המשכנתא גובה הכיסוי הוא כגובה ההלוואה מהבנק (והכיסוי נועד להגן על הבנק למעשה) ורכיב ביטוח החיים במסגרת ביטוח פנסיוני, תלוי בהכנסת המבוטח ולרוב אינו מעניק פיצוי הולם.

ביטוח חיים (ריסק), הוא הכלי המומלץ והחיוני להבטחת פיצוי הולם עבור משפחת המבוטח. כדאי לקחת בחשבון גם כיסויים אחרים שיש למבוטח למקרה פטירה כמו קצבת שאירים בביטוח פנסיוני, נכסים שיש למבוטח ומזומנים ולהתאים את גובה הכיסוי והעלות בהתאם. 

עובדה מעניינת: רוב בעלי הפוליסות לביטוח חיים, רכשו את הכיסוי בשני צמתים עיקריים בחייהם: נישואים ולידת הילד הראשון. המניע העיקרי לרכישת הפוליסה הוא – המשפחה.

סוגי כיסוי בפוליסת ביטוח חיים

ישנם שני סוגי כיסוי אפשריים בביטוח חיים:

  • הכנסה חודשית למשפחת המבוטח – בני המשפחה של בעל הפוליסה יקבלו קצבה חודשית.
  • מענק חד פעמי – בני המשפחה של המבוטח יהיו זכאים לסכום חד פעמי פטור ממס.

מהו סכום הביטוח הנכון עבורי?

את התשובה לשאלה זו צריך להחליט בעל הפוליסה, בהתאם לרמת החיים שלו ושל משפחתו, וכמובן באמצעות סיוע מסוכן ביטוח מנוסה, אשר יודע כיצד להתאים את גובה הכיסוי ליכולת התשלום של המבוטח בהתאם לצרכיו. כמובן, שבצמתים חשובים בחיי המבוטח, כמו נישואים, לידת ילד וכו', ניתן לעדכן את פוליסת ביטוח החיים ולהעלות את הכיסוי כך שיתאים לצרכים החדשים.

נקודות למחשבה בעת רכישת הפוליסה

בעת רכישת ביטוח החיים, עלינו לקחת בחשבון מספר גורמים שלהם השפעה על גובה הכיסוי בהתאם לצרכים האישיים.

גיל המבוטח – לגיל המבוטח השפעה גדולה על סכום ביטוח החיים. אדם צעיר יזדקק בד"כ לסכום ביטוח גבוה עקב הרצון לדאוג לילדיו הצעירים לשנים רבות אך הפרמיה תהיה זולה עקב גילו הצעיר.

הכנסות נוספות – האם יש למשפחה מקורות הכנסה נוספים? דירת המגורים של המשפחה לא תובא בחשבון בשיקולים עקב הרצון לשמר את רמת החיים של המשפחה ולא לייצר פגיעה נוספת מעבר לצער שנגרם מאבדן ההורה. 

מצב משפחתי -נשוי או רווק, כמה ילדים במשפחה, מה גילם, מה רמת החיים אליה הורגלו הילדים וכו'. אלו דברים שחייבים להילקח בחשבון, כמו גם כמה מפרנסים במשפחה.

בעת חישוב סכום ביטוח החיים יש לקחת בחשבון את שני בני הזוג וגם אם אחד מבני הזוג לא עובד יש לקחת בחשבון את שוויו הכלכלי למשפחה.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: