אופיר רון - ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא - ממה הוא מורכב ולמה הבנקים מחייבים לעשות אותו

על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון, בשנת 2019 נלקחו יותר משכנתאות מאי פעם, בסך 67.6 מיליארד שקלים, צמיחה של 13.8% לעומת שנת 2018. מרביתם של נוטלי המשכנתא הם צעירים בגילאי 30 עד 40, בעקבות זאת מרבית הבנקים נוקטים בשורה של אמצעים על מנת להבטיח שההלוואה שהעניקו תחזור אליהם. אחד מן האמצעים הללו הוא ביטוח המשכנתא.

 

ממה מורכב ביטוח המשכנתא?

ביטוח משכנתא מורכב משני רכיבים – ביטוח חיים וביטוח מבנה:

ביטוח חיים למשכנתא הוא הכרחי, היות ומותו של אדם שנטל הלוואה גדולה כמו משכנתא, יכול להפיל על משפחתו נטל כבד, בו הם לא יוכלו לעמוד. לכן במקרה כזה, ביטוח המשכנתא יכסה את חובו של הנפטר, חברת הביטוח תשלם את יתרת החוב ואם לאחר כיסוי החוב ישארו בידה כספים של המנוח ששולמו לה – אלו יועברו למוטבי המבוטח.

ביטוח המבנה נועד לכסות את המבוטח ואת הבנקים מפני נזקים אשר עלולים להיגרם לנכס או חלק ממנו, כגון: הצפות, רעידות אדמה, שריפות, תקלות בחשמל, צנרת וכו'. ביטוח זה מוגבל בדרך כלל עד לגובה המשכנתא עצמה, כלומר אם לקחתם משכנתא של מיליון שקלים על נכס ששוויו מיליון וחצי שקלים, הביטוח יכסה נזקים עד עלות של מיליון שקלים בלבד. לכן ההמלצה היא להגדיל את הביטוח – על מנת שיכסה את השווי המלא של הנכס.

 

מדוע הבנק מחייב?

מדוע הבנק מחייב? הסיבה פשוטה מאוד – הבנקים רוצים לבטח את ההלוואה שלהם. הבנקים רוצים לוודא שבמקרה ויתרחש אסון כמו מותו של הלווה או פגיעה משמעותית בנכס, כספם לא יירד לטמיון. לכן כיום כל אדם אשר רוצה לקחת משכנתא, חייב לרכוש ביטוח משכנתא (כלומר חיים ומבנה).


שוקלים לקחת משכנתא ומחפשים ייעוץ לרכישת ביטוח משכנתא? צרו קשר עוד היום עם רון סוכנות לביטוח ואנו נסייע לכם ונתאים מסלול ביטוחי אישי במיוחד עבורכם!

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: