אופיר רון - ביטוח תאונות אישיות

ביטוח תאונות אישיות – מה הוא מכסה ולמה הוא מיועד?

בכל שנה מתים בישראל מאות אנשים ונפצעים אלפים רבים וזאת רק מתאונות דרכים. תאונות אינן צפויות ויכולות להיגרם ממגוון סיבות כמו תאונות דרכים, תאונות בעבודה או בעת פעילות ספורט, בבית או בכל מקום אחר. תאונות אלו יכולות לגרור הוצאות כספיות גדולות ומשמעותיות ולפגוע בתא המשפחתי שצריך להתגייס כדי לכסות את העלויות של הטיפול הרפואי, הציוד הנדרש וכו'.

ביטוח תאונות אישיות נועד בדיוק למטרה זו. הפוליסה מעניקה פיצוי כספי משמעותי במקרה שהמבוטח עבר תאונה שגרמה לנכות או חלילה למוות, אך מפצה גם במקרים של שברים, כוויות, אשפוז וסיעוד כתוצאה מתאונה.

מקרים נפוצים בהם זכאי המבוטח לפיצוי

מוות או נכות – במקרה שבו נקבעה למבוטח נכות קבועה בעקבות תאונה, יהיה זכאי המבוטח לפיצוי כספי בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו. במקרה מוות חלילה המוטבים יהיו זכאים למלוא הסכום שנקבע בפוליסה.

אשפוז – המבוטח זכאי לפיצוי עבור כל יום אשר היה מאושפז, לפי סכום אשר נקבע בפוליסת הביטוח.

נכות תעסוקתית – במקרה והמבוטח לא יהיה כשיר לעבוד, הוא יהיה זכאי לסכום פיצוי אשר נקבע בפוליסה. חשוב להבהיר כי לא מדובר בביטוח אובדן כושר עבודה סטנדרטי שמפצה בד"כ בגין מקרים קשים החל מתום 3 חודשים, אלא בפיצוי שניתן כבר בתום 14 יום או חודש.

שברים וכוויות- במקרה של שבר או כוויה בעקבות תאונה, המבוטח יהיה זכאי לפיצוי עפ"י הקבוע בפוליסה ברשימה מוגדרת מראש .

סיעוד – אם בעקבות התאונה הפך המבוטח לסיעודי, הוא יהיה זכאי לפיצוי חד פעמי , בהתאם לקבוע בפוליסה.

למי מומלץ לרכוש ביטוח תאונות אישיות?

באופן כללי מומלץ לכל אדם שרוצה להגן על עצמו מפני פגיעה והנזק הכלכלי הנגרם בעקבותיה, אך קיימות אוכלוסיות שזקוקות לביטוח זה במיוחד, כמו עצמאים או בעלי חברות שהיעדרות שלהם מהעבודה לתקופה של כמה חודשים עלולה לסכן את קיומם הכלכלי ואף מאיימת על העסק כולו.

לצד אוכלוסיית העצמאים קיימת אוכלוסייה גדולה מאד של אנשים שעוסקים בפעילות אתגרית, רכיבת שטח ורוכבי אופניים וכן רוכבים על קורקינטים ואופניים חשמליים, תופעה שהפכה לאחרונה נפוצה מאד, ובמקרים רבים מלווה בפציעות שחלקן קשות מאד.

גם עובדי ייצור המוגדרים צווארון כחול חשופים לפגיעות במהלך עבודתם, ולצערנו אנו שומעים על מקרים רבים של פציעות קשות ואפילו מקרים של מוות מתאונות עבודה.

אופיר רון - תאונות אישיות

הערות חשובות

  • חשוב לבדוק אילו כיסויים ישנם בביטוחים הקיימים של המבוטח כדי להימנע מכפילויות מצד אחד, אך לא להישאר ללא כיסוי מאידך ולקבוע את סכום הביטוח המבוקש באופן שיגן על המבוטח ומשפחתו בצורה מיטבית.

  • להורים יש אפשרות להגן על ילדיהם באמצעות ביטוח זה במקרה של פעילות ספורטיבית חובבנית כמו כדורגל, כדורסל וכו' (לרוב בתוספת כספית נמוכה).

  • ביטוח תאונות נחשב לביטוח לא יקר והיתרון הגדול שלו שמרגע הכניסה לביטוח העלות לא מתייקרת עם הגיל כפי שקיים בביטוחים דומים כמו אבדן כושר עבודה.

  • אנשים המשתתפים בספורט אתגרי או רוכבים על אופנוע, אופניים חשמליים או קורקינטים חייבים לוודא שהפוליסה שלהם מכסה מקרים אלה. ידועים לנו מקרים של אנשים שנפגעו בעת רכיבה על כלי חשמלי אך גילו מאוחר מדי שאינם מכוסים למטרה זו.

 

מעוניינים בפרטים נוספים אודות ביטוח תאונות אישיות או כל ביטוח אחר? צרו עימנו קשר ואנו נספק מענה מהיר, מקצועי ואדיב.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: