הצפות: מה חשוב לדעת ולעשות וכיצד נגן על עצמנו מפני נזקים?

הם מגיעים בכל חורף, ובכל פעם מפתיעים אותנו מחדש- שטפונות והצפות, שגורמים לנזקים בעשרות מיליוני שקלים. אתמול ובשבוע שעבר סערות הגשמים וההצפות שפקדו אזורים שלמים בארץ, גרמו לנזקים כבדים למכוניות, לדירות ולעסקים.

כיצד נגן על עצמנו מפני נזק אפשרי זה?

  • יש לוודא שברשותנו ביטוח דירה כולל כיסוי למבנה ולתכולה, וביטוח רכב הכולל כיסוי מקיף. בביטוח עסק חשוב להוסיף הרחבה לנזקי טבע הן בביטוח מבנה ותכולה והן בביטוח אבדן רווחים.
     
  • במקרה של הצפה- חשוב ביותר לתעד באופן מפורט ומיידי את הנזקים, את המקום שממנו חדרו המים, את גובה המים ואת הצטברותם בדירה, בעסק, במבנה או במכונית שניזוקו טרם הפנייה לסוכן הביטוח.

  • יש לפנות אל סוכן הביטוח, שיזמין שמאי וילווה את הלקוח עד לסיום התביעה וטיפול מלא בה.
עותק של אופיר רון - פוסטים GMB

מה עוד חשוב לדעת?

רכבים 

בעל רכב שיש ברשותו ביטוח מקיף, זכאי לפנות לחברת הביטוח שמבטחת אותו. במידה שיוכח שההצפה נגרמה בשל רשלנות הרשות המקומית, הוא יוכל להגיש נגדה תביעה על מלוא סכום הנזק או לחילופין לממש את זכאותו לתבוע את חברת הביטוח בה הוא מבוטח, ולאחר מכן לתבוע את הרשות המקומית אך ורק בגין ההפסדים שנגרמו לו, כגון השתתפות עצמית, התייקרות הפוליסה ועוד.

יש לקחת בחשבון כי מבוטח אשר הסתכן מרצון (למשל, נסע למדבר לצפות בנחלים זורמים), ונגרם לרכבו נזק במהלך שיטפון, הוא עלול להיתקל בבעיה בכיסוי הביטוחי.

דירות

במקרה של חדירת מים מבעד לקירות או מבעד לתיקרה וספיגתם בהם, אין המבוטח זכאי לקבל פיצוי כספי. מנגד, נזקים שנגרמו בשל גשם או ברד במהלך סערה- מכוסים. הקביעה האם מדובר בסערה נעשית על סמך הגדרת השירות המטאורולוגי.

צפו בכתבה מערוץ 'כאן 11':

ליעוץ והתאמה של תוכנית ביטוחית, מוזמנים ליצור עימנו קשר והמומחים של משרד 'אופיר רון – סוכנות לביטוח' יעניקו לכם שירות אישי ומקצועי.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: