כיצד לבחור את הקופה הנכונה?

כיצד לבחור את הקופה הנכונה?

יש כאלה שבוחרים את קרן ההשתלמות או את קופות הגמל והחיסכון שלהם לפי הכוכב התורן, שהציג את התשואה הגבוהה ביותר בשנה או בשנתיים האחרונות, ובדרך כלל מגלים לאכזבתם שהתשואות שלהם רחוקות מהציפייה שלהם.

אם כך איפה הטעות?

הם טועים קודם כל כי אם הקופה הציגה תשואה חריגה לטובה היא כנראה גם לוקחת סיכון גדול על הכסף שלנו, דבר שעלול להסתובב נגדנו. שנית, כמה פעמים שמעתם את המשפט "עם המזל שלי, בדיוק כשעברתי לקופה הכי טובה היא הפכה להכי גרועה".

אין למזל באמת קשר לעניין. באופן פשוט – הסטטיסטיקה של התשואות בין הקופות הטובות מתאזנת לאורך זמן, וסביר שהצטרפתם לקופה אחרי הפיק שלה וכעת תחוו את החלק הרע שלה. כשבודקים לאחור רואים שרוב הכסף שנכנס לקופות הכביכול אטרקטיביות, הרוויח פחות מהציפייה, ולעיתים גם פחות מהמתחרים.

אז מה עושים? איך בכל זאת בוחרים קופה נכונה?

  1. מחפשים יציבות לאורך שנים.
  2. יצירתיות השקעתית בקופה – כמו מסלולים חדשים ושיתופי פעולה אסטרטגיים.
  3. לשאול שאלות לגבי קופה חדשה שמשיגה תשואה גבוהה בשנה הראשונה לפעילותה.
  4. להיזהר מקופה שיש לה מסלול אחד שהצליח מאוד, אך האחרים פחות, כי ייתכן שזה פשוט הימור מוצלח שעלול גם להיות לא מוצלח בעתיד.
  5. לחפש מגוון גדול של מסלולי השקעה כדי שנוכל לייצר פיזור טוב של הסיכון בין הארץ לחו"ל, בין מניות לנכסים אחרים, כולל כאלה שלא חשופים ישירות לשוק ההון, בין מדדים מוצלחים לניהול אקטיבי נכון. פיזור הוא אחד העקרונות החשובים ביותר שיעזור לנו להתמיד בהשקעה וישמור על הכסף שלנו בטווח ארוך.


תמיד קיימת האפשרות להתייעץ ואנחנו פה תמיד עבורכם.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: