אופיר רון - מטריה ביטוחית פוסט

מהי מטריה ביטוחית למבוטחים בקרן פנסיה – ומדוע צריך אותה?

מטריה ביטוחית היא למעשה הרחבה לביטוח אובדן כושר עבודה של קרן הפנסיה. כלומר, הרחבה ביטוחית המיועדת לכיסוי של אובדן כושר עבודה – בנוסף לזה הקיים בקרן. ישנן מספר הרחבות ביטוחיות אשר ניתן להציע במסגרת המטריה הביטוחית, והן: ביטול תקופת אכשרה, הגדרת עיסוק ספציפי וביטול קיזוז מול גורם ממשלתי (לרבות ביטוח לאומי).

הרחבה לביטול תקופת אכשרה

בקרן הפנסיה הסטנדרטית קיימת תקופת אכשרה, כלומר תקופה שבה החוסך אינו מבוטח על מחלות שקדמו למועד ההצטרפות שלו לתכנית. תקופת אכשרה בקרן הפנסיה היא 60 חודשים ובמקרה של הגדלת הכיסוי הביטוחי בקרן או הגדלת השכר, תהייה תקופת אכשרה נוספת על גידול השכר.

 במהלך תקופת האכשרה, משלם העובד על כיסוי ביטוחי, והוא מבוטח לכל דבר למעט אירועים שקדמו להצטרפותו לתכנית. המטריה הביטוחים מאפשרת לחוסך בקרן הפנסיה, לרכוש הרחבה שתיכנס לתוקף במידה וקרן הפנסיה תדחה את התביעה בשל היותו בתקופת אכשרה לפי ההגדרה בתקנון הקרן.

הרחבה לביטול קיזוז פיצוי חודשי מגורם ממשלתי

בקרן הפנסיה קיימים חמישה מקרים בהם מתבצע קיזוז מול גורמים ממשלתיים, באפשרותו של החוסך לרכוש הרחבה לביטול קיזוז זה כך שבמקרה שמתרחש אירוע הדורש את הפעלת הפוליסה, תשלם חברת הביטוח קצבה מלאה. חמשת המקרים בהם מתבצע קיזוז, הם:

  • ביטוח לאומי – תאונות עבודה ומחלות הקשורות במקצוע
  • נפגעי פעולות איבה – משרד הביטחון
  • נכי צה"ל – משרד הביטחון
  • נכים – משטרת ישראל
  • שירות בתי הסוהר – נכים

הרחבה של כיסוי אובדן כושר עבודה לפי הגדרת עיסוק ספציפי

הכיסוי הביטוחי הסטנדרטי, אשר קיים בקרן הפנסיה הוא בהתאם להגדרה הקלאסית, לפי השכלה, הכשרה או ניסיון של העמית. באפשרותו של החוסך בקרן, לרכוש הרחבה בהתאם לעיסוק הספציפי שלו בשנים עשר החודשים שקדמו לאירוע הביטוחי.

במידה וקרן הפנסיה תדחה את התביעה בגין טענה הנוגעת להגדרת העיסוק של החוסך בקרן, תיכנס לפעולה המטריה הביטוחית, ומבוטח שרכש את הרחבה זו יהיה זכאי לתשלום. לפני רכישת הפוליסה ניתן לקבל רשימה של האירועים הביטוחיים שבגינם יש צורך בכיסוי זה.

למי מומלץ לרכוש מטריה ביטוחית?

כיסוי זה מומלץ עבור עובדים החוששים שהתביעה שלהם מקרן הפנסיה תידחה בשל הגדרה עיסוקית או בשל תקופת האכשרה, יכולים לרכוש את החלקים הספציפיים הללו במטריה הביטוחית. את הכיסוי להגדרה העיסוקית ניתן לרכוש לרשימת מקצועות סגורה ולא עבור כל המקצועות. רשימת המקצועות משתנה בין חברות הביטוח.

אם אתם מעוניינים להתייעץ לגבי מטריה ביטוחית, או כל ביטוח אחר, צרו קשר עוד היום עם המומחים של 'רון – סוכנות לביטוח', ואנו נספק לכם מענה!

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: