ofir ron

מה יקרה ביום שהכלכלה האמיתית תפגוש את שוקי ההון?

לאחרונה אנו עדים לתשואות גבוהות במיוחד, ולצידן נהירה הולכת וגוברת אל פוליסות החסכון וקופות הגמל ,זאת בצל החשש להיפוך מגמה וקריסה אפשרית.

בחרנו לשתף בשאלות שאתם המבוטחים הפניתם אלינו. את התשובות ערך וסיכם אופיר רון סוכן ביטוח פנסיוני מומחה לפיננסים, מנכ"ל ובעלים ב"רון סוכנות לביטוח" .

בתקופה האחרונה אנו עדים להצטרפות גדולה של משקיעים חדשים שבוחרים להזרים סכומי כסף משמעותיים לקופות ההשקעה ופוליסות החסכון. מה הטריגר לתופעה?

תשובה: באופן כללי אני חושב שמדובר במגמה חיובית מאד.הריבית הנמוכה והעובדה שהכסף המזומן לא צובר תשואה, הגבירו את המגמה ומפעילים לחץ להשקעה למרות הסיכון בעיקר בתקופה הזו.

קופות הגמל סוגרות שנה של תשואות גבוהות סביב 20%-25% במסלול הכללי, וכ-50% במסלול המנייתי. האם התשואות הגבוהות ימשיכו גם השנה?

תשובה: מצד אחד יש סיבות לאופטימיות בעקבות תמיכת הבנקים וקצב החיסונים המהיר בארה"ב, ומנגד לא חסרות סיבות לדאגה, כמו מקרה קרן הגידור ארגוס שמהווה תמרור אזהרה, והשאלה האם מדובר במקרה יחיד או בתאונת שרשרת, זאת לצד גל ההנפקות וטרוף הספאקים. כמו כן קיימים אזורים גדולים בעולם שעדין סובלים מהקורונה כמו יפן והודו.
קשה לדעת איזו מגמה תגבר, אך בהחלט אפשר לצפות לשנה תנודתית במיוחד.

בתי ההשקעות מציעים דמי ניהול נמוכים. האם כדאי לעבור לקופה שמציעה את דמי הניהול הנמוכים ביותר?

תשובה: במיוחד בתקופה מאתגרת כזו ,כדאי להתייעץ עם סוכן ביטוח מומחה בתחום הפיננסים, שיידע להמליץ על מסלולי השקעה מתאימים ויכוון לחברות שפרופיל ההשקעה שלהם מתאים למטרות הלקוח.
התפתות אחרי דמי ניהול נמוכים והיסחפות אחרי כוכב תורן בתשואות יכולה לעלות ביותר במקרה של קריסה בשוק ההון.

יש לך המלצה ספציפית על בית השקעות או חברת ביטוח ספציפית?

תשובה: החל מהמשבר בשנת 2008 הבינו חברות ביטוח, כמו הפניקס והראל, שמסוכן להסתמך רק על שוק ההון ,במיוחד בתקופות מאתגרות, והן בנו במשך שנים תשתית של נכסים שאינם סחירים בתחום התשתיות, נדל"ן, הייטק ועוד, במטרה לייצר פיזור סיכון ומנוף לרווחים גם בתקופות בהן שוק ההון במשבר.

יש לך דוגמה להשקעה בנכסים שאינם סחירים שבהם מושקע הכסף שלנו?

תשובה: כביש 6, תחנות כח וחברות הייטק כדוגמת סמארט שוטר, שאמורה לדייק ירי ברובה ללא תלות ביורה, השקעה שהפניקס ביצעה לאחרונה.

לסיום, מהי ההמלצה המסכמת שלך למשקיעים?

תשובה: אחרי רצף העליות והטרוף העולמי כדאי לשקול בתבונה את רמות הסיכון בתיק, ולשקול הפחתת סיכון בעיקר אצל מבוגרים ואנשים שטווח ההשקעה אינו מיועד לטווח הארוך עבורם.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: