קרן השתלמות – מהי ולמה היא נחשבת כלי חיסכון מוביל?

קרן השתלמות נועדה לממן במקור השתלמויות והכשרות עבור עובדים בתחום התעסוקה שלהם, אך כיום היא משמשת מכשיר חיסכון עבור שכירים ועצמאים, ולדעת רבים היא מכשיר החיסכון המשתלם ביותר. באמצעות קרן השתלמות ניתן ליהנות מהטבות מס ייחודיות. כך, למשל, הכספים בקרן נזילים כעבור 6 שנים בפטור מלא ממס הכנסה לרבות מס רווחי הון, ובמקרים של יציאה ללימודים או הגעה לגיל פרישה ניתן לפדותם כבר בתום 3 שנים.

עצמאים ושכירים

חוסך המפקיד כסף בכל חודש לקרן ההשתלמות, עד לסכום התקרה הקבוע בחוק , נהנה מהטבות מס ייחודיות. עבור עצמאי ההפקדה לקרן השתלמות נחשבת הוצאה מוכרת והפדיון יהיה פטור ממס באופן מלא. עבור שכיר, המעסיק יכיר בהוצאה שלו לצרכי מס בעוד העובד לא ישלם מס על הפקדת המעסיק בעבורו וייהנה מפטור מס מלא בעת המשיכה.

התנאים הייחודיים של קרן השתלמות

החוסכים בקרן השתלמות נהנים מהטבות מס ייחודיות ותנאים שלא ניתן למצוא בכלי חיסכון אחרים:

  • עבור שכירים, בד"כ יחס ההפקדות הוא 1:3 לטובת העובד, כלומר אם עובד מפקיד 2.5% ממשכורתו לקרן ההשתלמות, המעסיק יפקיד 7.5% (כפוף לשכר תקרה- כיום 15712 ש"ח)

  • ניתן למשוך את הכספים מקרן ההשתלמות בפטור מלא ממס בתום 6 שנים או בתום 3 שנים למטרת לימודים או בהגעה לגיל פרישה

  • ניתן לקבל הלוואות מהקרן בתנאים מעולים

  • ניתן לעבור בין מסלולי ההשקעה השונים ובין קופות וחברות בכל עת, תוך שמירה על הוותק של הקרן, אך יש להיזהר מאיחוד קופות שעלול לפגוע בוותק של הקרן ולהביא לדחייה משמעותית של יום הנזילות

כיצד תבחרו את המסלול המתאים ביותר עבורכם?

נקודה חשובה מאד היא סוגיית מסלול ההשקעה שבוחר העמית בקרן. קיים מגוון גדול של מסלולים החל מסולידיים מאד ועד כאלה שמושקעים במניות בדרגת סיכון גבוהה אך עם סיכוי גבוה יותר לרווחים משמעותיים לאורך זמן.

חשוב מאד שמסלול ההשקעה יהיה תואם לגילו של החוסך ולכמות הכסף שנצברה בקרן. יש להתאים המסלול גם לאופיו של החוסך כי אדם שמעדיף להימנע מסיכון ייכנע ללחץ ויתקשה לשמור על עקביות בתקופות משבר בשוק ההון.

ניהול נכון של ההשקעה באמצעות סוכן ביטוח מומחה בתחום יסייע לנו לנהל נכון יותר את ההשקעה בקרן ההשתלמות, דבר שיביא לשיפור של עשרות ואף מאות אלפי שקלים בקופת העובד ויביא לשיפור רווחת המשפחה כולה.

לדוגמה, חוסך בן 30 בשכר ברוטו 15712 (שכר תקרה) שיחסוך בהתמדה עד גיל פרישה יוכל לצבור:

  • במסלול כללי הנהנה מתשואה ממוצעת של 4% סך של 1,000,000 ש"ח

  • במסלול מנייתי הנהנה מתשואה ממוצעת של 7% יוכל החוסך לצבור סך של 2,000,000 ש"ח.
Risk vs Reward

עצה מאופיר רון, המנכ"ל והבעלים של 'רון סוכנות לביטוח'

פעמים רבות אני נתקל במצב בו אנשים מקבלים 'רגליים קרות' בגלל המצב במשק, ירידות בשוק ההון וכן הלאה. תופעה זו מובנת לחלוטין, אך עם זאת, ההמלצה שלי היא להיות עקבי בכל הנוגע למסלולי ההשקעה, כדי למנוע מצב בו הלקוח סופג את ההפסדים בזמן הירידות, משנה מסלול כתוצאה מהלחץ, ואז בזמן ששוק ההון מתייצב, הלקוח לא ייהנה מהעליות בעקבות שינוי המסלול.

בימי הקורונה אני מוצא עצמי מייעץ ללקוחות רבים וחש סיפוק רב כשאני מצליח למצוא עבורם את המסלול הנכון ביותר שמצד אחד ישמור על הרווחים לאורך זמן ומצד שני יאפשר להם לעבור את תקופת המשבר בשקט נפשי.

צפו בסרטון של אופיר רון, המסביר כיצד לתכנן נכון את הכספים שלכם:

נגן וידאו

'רון סוכנות לביטוח' מייצגת אלפי לקוחות מול חברות ביטוח ובתי השקעות ולאורך השנים הניבה עבור לקוחותיה רווחים באמצעות קרנות השתלמות במסלולים מגוונים ומכשירי חיסכון נוספים, בהתאמה אישית לצרכים של הלקוח ולרצונותיו, תחת שקיפות מלאה. פנו אלינו בכל סוגיה או צורך להתייעץ בנושא קרן ההשתלמות או כל מוצר פיננסי וביטוחי אחר ואנו נשמח לעזור.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: