אופיר רון - ביטוח סייבר

ביטוח סייבר לעסק – האם מומלץ לרכוש?

השבוע התבשרנו על התקפת סייבר גדולה נוספת, שמצטרפת למאות נוספות שהתרחשו בשנה האחרונה. ברור כעת כי כל בית עסק חשוף להתקפה מעין זו, שעלולה להסתיים בנזקים של מאות אלפי שקלים ואף למוטט את העסק חלילה. בעקבות ריבוי המקרים ולאור פניות רבות בנושא לאחרונה ננסה לענות על מספר שאלות.

יש לי ביטוח עסק מקיף. האם אינו מכסה נזקי סייבר?

תשובה: הכיסויים הביטוחיים הסטנדרטיים בביטוח עסק דוגמת שריפות, גניבות, רעידות אדמה, שטפונות, אסונות טבע וכו' לא מכסים מקרה של כשל מערכתי שאינו תוצאה של סיכון פיזי ידוע כדוגמת התקפת סייבר.

האם הסיכון בעסק שלי הוא מוחשי?

תשובה: הסייבר הוא אחד מהסיכונים היותר משמעותיים שיש היום לכל חברה עסקית בארץ ובעולם. מדובר בנזקים שונים החל מפגיעה תדמיתית ומבוכה משמעותית לעסק, המשך בגניבת מידע סודי והעברתו למתחרים, גניבת מידע פרטי של לקוחות ומכירתו, פגיעה בהמשכיות העסקית של החברה וארועים המוכרים לנו של כופר, סחיטה וכדומה

 נזקי הסייבר בשנת 2020 הגיעו ל 2 טריליון דולר של כאלה שהיו מבוטחים וגם כאלה שלא כאשר ב- 92.4% נעשה שימוש במייל וב- 90% מעורבת חולשה אנושית, עובדה שרק מגבירה את הסכנה.

אופיר רון - ביטוח סייבר
האם ביטוח סייבר נפוץ?

תשובה: מספר הארגונים שרוכשים פוליסות המכסות סיכוני סייבר גדל כל העת ושואף ל- 40%. שנת 2020 הייתה שנת שיא ברכישת ביטוחי סייבר ברחבי העולם ועפ"י תחזיות צפוי גידול של יותר מ- 20% מדי שנה.

יש תנאי מקדים לרכישת הכיסוי?

תשובה: כל עסק חייב ליישם את הקו הראשון של ההגנה כדי להיות מבוטח ובנוסף חייב להתקיים ביטוח עסק כבסיס שעליו מוסיפים את הרחבת הכיסוי לסייבר.

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: