קופת גמל להשקעה – האם היא תוכנית החיסכון הפרטית הטובה ביותר?

כולנו מכירים את קופות הגמל הוותיקות, אשר שימשו בעבר כלי חיסכון מוביל. מאז שנת 2008 קופות הגמל המסורתיות הפכו למוצר פנסיוני לטווח ארוך שניתן למשיכה כקצבה חודשית רק לאחר גיל הפרישה. בשנת 2016 נולד מכשיר פיננסי חדש בשם 'קופת גמל להשקעה', שלמרות השם הדומה – מדובר במוצר אחר לגמרי אשר משמש חיסכון נזיל בכל טווח.

קופת גמל להשקעה מאפשרת לחוסכים בה ליהנות מכל היתרונות שמציעות קופות הגמל המסורתיות והמוכרות, אך בנוסף היא מאפשרת למשוך את הכספים שנצברו בקופה בכל זמן שנבחר בשונה מקופת גמל, בה משיכה של כספים מהקופה לפני גיל הפרישה תגרור תשלום מס של 35%. כמו כן, אנשים שבחרו להשאיר את הכסף בקופה ולמשוך רק לאחר גיל 60, יהנו מהטבה מיוחדת – קצבה חודשית פטורה ממס!

 בגמל להשקעה קיימים מסלולי השקעה רבים ומגוונים החל ממסלולי אג”ח סולידיים ועד מסלולים מנייתיים   ברמת סיכון גבוהה, אך עם פוטנציאל רווח גבוה משמעותית.

לדוגמא, בן 30 שיפקיד 1000 ₪ בקופת גמל להשקעה עד גיל 60 :

  • בתוכנית חיסכון בבנק יצבור סך של 321,029 ₪

  • בגמל להשקעה מסלול כללי סך של 605,020 ₪

  • בגמל להשקעה מסלול  מנייתי סך של 937,023 ₪


גם הפקדה מינימאלית של 150 ₪ במסלול ברמת סיכון מתאימה לאורך 30 שנה תניב סכום של 140,000 ש"ח

save

האם כל אחד יכול לפתוח קופת גמל להשקעה?

התשובה היא – בהחלט! בניגוד למוצרי חיסכון אחרים (כמו קרן השתלמות למשל), כל אחד יכול לפתוח קופת גמל להשקעה, כל עוד הוא מפקיד את הסכום המינימלי הדרוש של 150 ש"ח בחודש. את ההפקדות ניתן לעשות גם באמצעות הפקדות חד-פעמיות וגם באמצעות הפקדות שוטפות, וזאת עד לתקרה בחוק שעומדת (נכון להיום) על סכום של 71,337 ש"ח בשנה. הסכום המקסימלי להפקדה הוא לפי מספר תעודת זהות ולכן במשפחה ניתן לנצל את התקרה עבור כל אחד מבני הבית בנפרד.

צפו במנכ"ל הסוכנות, אופיר רון, מסביר על תכנון פיננסי נכון:

נגן וידאו

למי מתאימה קופת גמל להשקעה?

קופת גמל להשקעה מתאימה לכל מי שרוצה לחסוך ולצבור כספים באופן מיטבי, אך גם למי שרוצה לחסוך לגיל מבוגר ולהנות מקצבה חודשית פטורה ממס אחרי גיל 60. ניתן לפתוח קופת גמל להשקעה גם כחיסכון לילדים, במקום לפתוח חשבון חיסכון לילדים בבנק.

לדוגמא, הורה שיפקיד לתינוק שנולד 500 ₪ לחודש עד גיל 22

  • בתוכנית חיסכון בבנק יצבור סך של 120,599 ₪

  • בגמל להשקעה מסלול כללי סך של 190,736 ₪

  • בגמל להשקעה מסלול מנייתי סך של 259,292 ₪

ניוד של קופת גמל להשקעה

לאחרונה הוחלט בוועדת הכספים כי אנשים החוסכים בקופת גמל להשקעה יהיו רשאים לנייד את החיסכון לקופת גמל חדשה.

באמצעות החלטה זו, עמיתם יוכלו להתאים את מוצר החיסכון לצרכים שלהם (על מנת לחסוך את עלויות ניהול החיסכון, מעבר בין מסלולים וכן הלאה).

בנוסף, אושר לאנשים שמגיעים לגיל 60 ובידם חיסכון בקופת גמל להשקעה, להעביר את החיסכון לקופת גמל לקצבה לשם קבלת הקצבה בלבד, ובכך להנות מהטבות מס הניתנות על הקצבה.

לסיכום

  • קופת גמל להשקעה מאפשרת חיסכון נזיל, עבור כל אחד (אפילו ילדים), עד תקרה של  71,337 ש"ח לשנה לאדם.

  • מאפשרת לחסוך גם לטווח קצר-בינוני ולהנות מנזילות בכל עת, וגם לטווח ארוך (עד פרישה) וליהנות מקצבה פטורה ממס.

  • ניתן לנייד את הקופה ועל ידי כך להשיג דמי ניהול זולים יותר ולקבל תנאים טובים יותר.

 

מעוניינים בפתיחת קופת גמל להשקעה? צרו קשר עוד היום עם 'רון סוכנות לביטוח' ואנו נסייע לכם לבחור את המסלול הטוב ביותר עבורכם .

אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: